Turnerings­reglement

NHF-reglement

NHF turneringsreglement gjelder. Dommeransvarlig og cupens dommerveiledere har status som delegater og kan gi råd til dommere ved spesielle kampsituasjoner.

Egne regler

Ingen time-out under kampene; kampuret stoppes kun ved hodeskader. Laget som står først i programmet stiller til venstre for banesekretariatet og har avkast. Begge lag tar med matchball. Ved draktlikhet bytter laget som står oppnevnt sist i kampoppsettet. Lag har selv ansvar for reservedrakter/vest. Uteblivelse/trekking uten varsel (senest 24 t før kampstart) medfører bot kr 500.

Alders­klasser og spilletid

Klasse Spilletid Spillesystem Påmeldingsavgift
J/G 6-7, født 2018 eller senere 1 × 15 min Aktivitetsserie på minibane (4er håndball) Kr. 1.000,-
J/G 8, født 2017 eller senere 1 × 15 min Aktivitetsserie på minibane (4er håndball) Kr. 1.000,-
J/G 9, født 2016 eller senere 2 × 10 min, 2 min pause Aktivitetsserie på kortbane (5er håndball) Kr. 1.500,-
J/G 10, født 2015 eller senere 2 × 10 min, 2 min pause Aktivitetsserie på kortbane (5er håndball) Kr. 1.500,-
J/G 11, født 2014 eller senere 2 × 10 min, 2 min pause Aktivitetsserie full bane, nedsenket mål (6er håndball) Kr. 1.500,-
J/G 12, født 2013 eller senere 2 × 10 min, 2 min pause Aktivitetsserie full bane, ordinært mål (6er håndball) Kr. 1.500,-
J/G 13, født 2012 eller senere 2 × 15 min, 2 min pause Innledende puljespill. Alle går til sluttspill Kr. 1.500,-
J/G 14, født 2011 eller senere 2 × 15 min, 2 min pause Innledende puljespill. Alle går til sluttspill Kr. 1.500,-
J/G 15, født 2010 eller senere 2 × 15 min, 2 min pause Innledende puljespill. Alle går til sluttspill Kr. 1.500,-
J/G 16, født 2009 eller senere 2 × 15 min, 2 min pause Innledende puljespill. Alle går til sluttspill Kr. 1.500,-
Junior+Damer - Nivå 6.div 2 × 15 min, 2 min pause Innledende puljespill. Alle går til sluttspill Kr. 1.750,-

Premiering

J/G 6–12: alle spillere får personlig premie (etter lagets siste kamp). J/G 13–16: de to beste lagene premieres + «banens beste» i finalen. Finalelag får lagpremie; alle spillere premieres individuelt.

Registrering

Alle lag registrerer seg i turneringssekretariatet ved ankomst. Hvis komplette laglister ikke er registrert i Profixio på forhånd, må de leveres senest før første kamp.

Dispensasjonsspillere

Inntil 2 dispensasjonsspillere pr. lag; maks 1 på banen samtidig. Dispensasjon fra egen krets må medtas. Kjønnsdispensasjon kan gis i J/G 6–12 (maks 1 av motsatt kjønn på banen).

Spilleberettigelse & tropp

En spiller kan delta på flere lag i turneringen, men på kun ett lag i samme årsklasse. Maks 14 registrerte spillere pr. lag. Ved særskilte grunner kan turneringsledelsen gi unntak (søknad på forhånd). Spillere i overgang kan delta for ny klubb hvis avklart med tidligere klubb og gyldig lisens foreligger (søknad på forhånd).

Klister & utstyr

Vannløselig klister er tillatt fra og med 15-årsklassen. Hansker eller annet utstyr som gir utilbørlig fordel er ikke tillatt. Kunstgressko uten knotter er tillatt.

Kampoppsett

Kampoppsettet publiseres ca. én uke før start. Endringer kan forekomme ved trekking; lag må selv følge med på oppdateringer i Profixio. Ikke oppmøte iht. oppsett gir walkover til motstander.

Puljespill – poenglikhet

Rekkefølge ved poenglikhet: 1. poeng i innbyrdes kamper, 2. målforskjell innbyrdes, 3. flest mål innbyrdes, 4. målforskjell i alle kamper, 5. flest mål i alle kamper, 6. loddtrekning.

Uavgjort i sluttspill

Ved uavgjort spilles inntil 5 min sudden death (J/G 13–16). Hvis fortsatt uavgjort: loddtrekning. I finaler: 1 × 5 min ekstraomgang; deretter sudden death ved behov. Ekstraomgang/overtid startes etter loddtrekning.

Jury & protester

Jury: 5 personer (2 arrangør, 2 fra tilreisende lag, 1 dommerrepr.). Protester under kamp: innen 15 min etter slutt. Andre protester: innen 2 timer etter at forholdet ble kjent. Protestgebyr kr 1 000 (refunderes hvis tatt til følge). Juryens avgjørelse er endelig ved ønske om å ugyldiggjøre kamp.

Dommere

Alle dommere er klubbnøytrale. Én dommer på minibane; to dommere på øvrige baner.

Alkohol, rusmidler & orden

Alkohol og rusmidler er strengt forbudt. Hvert lag skal ledsages av minst én voksen leder som er ansvarlig for oppførsel og orden. Skader meldes i sekretariatet. Overtredelser kan gi utestengelse/ansvar. Arrangementet er røykfritt.
Informasjonen på denne siden kan bli oppdatert. Med forbehold om endringer.